Wanaka -Te Anau

Hi folks everything Ok?

We hebben nog een gletsjer uitstap gepland. We nemen een gravel weg van 31 km in de bergen. We zetten de wagen op kant.  3km verder in de vallei en dan een klim van 4 km. De gletsjer ligt te glimmen in de zon. Bij terugkeer naar de auto staat een stier de wacht te houden aan onze wagen. Hij zei zich ostentatief dwars op de weg, hoofd naar ons gericht. Pas na een Facebook gebaar krijgen we vrije doorgang.

Dit verdient een pint. Annemie besluit om op cafe te gaan
Daar ontmoet ze een vriendelijke gast.
Hi where are you from.
From Engeland
On vacation?
No I ve been here forum more then 20  years.
How come?
I am married with a Kiwi.
Oh, with the fruit or the bird?
Geen antwoord . Een zeer grote smile, blozende wangen en blik naar beneden.

Volgende dag een rit via de bergen van  Isengard naar het einde van de beschaving Kinloch.  Explorer gevoel komt naar boven.  ’S nachts zijn er duizenden sterren en het is alsof je de melkweg kan vastpakken. ( Barbara, zoals in Chili )

Volgende dag voor 6 uur op weg naar Milford Sounds. Toeristische boottocht I  de fjorden.
Dag nadien een 2 daagse cruise in Doubtful Sounds. Inbegrepen een tocht door het regenwoud. Single kajakken. Een duik in het zwarte water dat elke centimeter dieper kouder wordt. We worden weggeblazen van de boot maar de reddingsboeien zijn er om Annemie op het droge te trekken. Met 3 volle zeilen op zee en ja Annemie staat op het dek te springen.
Als toetje: We spotten zeehondjes, dolfijnen en net de snuit van een pinguïn. (Komt nog)
Orgelpunt : In het diepste van de fjord, alle motoren uit,camera's weg en volledige stilte.  Enkel het geluid van de natuur. Waar kan je nog meer de authentieke energie van de natuur ervaren.

De crew is uitmuntend en we worden in de watten gelegd.

Groetjes Marcenanne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peggy:
    22 maart 2015
    Wat een belevenissen, zo puur en ongelooflijke prachtige natuur.
    Enjoy and have fun!
  2. Veronique Van Audenhove:
    Hallo Marc en Annemie,

Het blijft verbazen hoe mooi de natuur kan zijn en dat jullie dit van dichtbij kunnen ervaren.Echt top.
    De eerste keer met de nieuwe fiets geprobeerd en niet gevallen met de klik pedalen.Dat is toch al iets.

Groetjes

Veronique
  3. Sindi:
    23 maart 2015
    Hey Marc vergeet die pinguïn niet mee te brengen hè voor Hilde.
    Groetjes Sindi en Hilde.
    Man, wat een avontuur hebben jullie daar.
  4. Carine:
    25 maart 2015
    Fantastisch die belevenissen , om nooit meer te vergeten hé !
    Genieten maar hoor van al dat wonderbaarlijke moois, niet te beschrijven ! Nog veel avontuurlijk plezier gewenst.
    Groeten Carine en co